Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liability

<<

LesCrozes

Avatar de l’utilisateur

Membre d'honneur

Messages: 5910

Inscription: Jeu 14 Mai 2009 16:23

Message Ven 14 Fév 2014 19:21

Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liability

Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liability
By Matthew Hill February 14, 2014

Vedanta Resources Plc (VED)’s Konkola Copper Mines Plc unit has removed “a lot of money” from Zambia and wants the government to assume its liabilities that exceed $1.5 billion, said the nation’s Vice President Guy Scott.

KCM, as the company is known, is hiding information from the government and failing to pay creditors and service bank loans, Scott told lawmakers today in Lusaka, the capital. KCM also owes money to other mining companies for copper concentrate, he said. Joy Sata, a spokeswoman for KCM, declined to comment when contacted by phone and asked for questions to be e-mailed. She didn’t immediately respond to the e-mail.

“This is a matter of national importance,” said Scott. “It’s a matter concerned with billions and billions of dollars, tens of billions of kwacha, that we stand to lose if we don’t stand together and show that we won’t be taken for a ride.”

Zambia revoked the work permit of KCM Chief Executive Officer Kishore Kumar in November after he announced that the company planned to cut 1,529 jobs to reduce costs. KCM, which operates the deepest mine in Africa’s biggest copper producer, later apologized to Zambian President Michael Sata, who said the government would cancel the company’s license if it fired any workers.

“It seems as if they don’t mind heading to a situation where bankruptcy is entailed,” Scott said today in comments about KCM. “They would like their liabilities that they have deliberately built up to be taken on by the government.”

Tax Issues

An external spokeswoman for Vedanta declined to comment by phone from London, asking not to be named in line with company policy.

Zambia has said mining companies are avoiding paying tax, while KCM is suing the country’s revenue authority over a 3.2 billion-kwacha ($560 million) tax charge relating to export of copper cathodes.

Zambia holds a 20.6 percent stake in KCM through state-owned mining company ZCCM Investment Holdings, while Vedanta owns the remaining 79.4 percent.

To contact the reporter on this story: Matthew Hill in Lusaka at mhill58@bloomberg.net
Ce que l'on conçoit bien, s'énonce clairement, Et les mots pour le dire arrivent aisément. BOILEAU
<<

mbury

Messages: 2310

Inscription: Sam 19 Sep 2009 09:49

Localisation: Nord de l'Alsace, dans le Parc Régional des Vosges du nord

Message Sam 15 Fév 2014 02:07

Re: Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liabi

LesCrozes,
Il conviendrait de poser qqs questions au sujet de KCM et Kdeep lors de l'AGE,me semble-t-il.
MB
<<

phili675

Avatar de l’utilisateur

Messages: 1953

Inscription: Mar 8 Sep 2009 08:03

Message Sam 15 Fév 2014 10:06

Re: Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liabi

Bien ,on sait maintenant pourquoi la somme que KCM s'était engagé à verser ne l'a pas été, et ne le sera vraisemblablement pas si ces nouvelles sont confirmées.

Par contre , quelle attitude va avoir le nouvel entrant pré senti à la lecture de ces infos ?

D'ou mes questions:

- l 'AK sera-t-elle maintenue dans les conditions initiales ?
- Quelle réaction va avoir le nouvel ou les nouveaux entrants ?
- l 'AGE sera-t-elle maintenue au 24/02 , car la fair value , vient se sensiblement évoluer...et les données ne sont plus les mêmes.
<<

LesCrozes

Avatar de l’utilisateur

Membre d'honneur

Messages: 5910

Inscription: Jeu 14 Mai 2009 16:23

Message Sam 15 Fév 2014 12:41

Re: Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liabi

Je vais me renseigner de mon mieux à propos de cette question de KCM dès que j'arriverai en Zambie; en même temps nous allons vois la réaction des marchés sur Vedanta.

Ces questions sont toutes nouvelles pour NOUS, je doute que ce soit le cas pour les politiques de Zambie, voire le management de ZCCM-IH.
Qui se souvient du coup de gueule de Wylbur SIMUUSA à propos de ZCCM-IH, en liaison avec KCM, il y a quelques mois?
Ce que l'on conçoit bien, s'énonce clairement, Et les mots pour le dire arrivent aisément. BOILEAU
<<

Laf1986

Messages: 4998

Inscription: Jeu 30 Juil 2009 19:54

Message Sam 15 Fév 2014 12:44

Re: Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liabi

La faute de ZCCM-IH est de n avoir pas de nouvelles sur les ppa (payes ou non payes)

Pour moi il s agit d une faute
<<

phili675

Avatar de l’utilisateur

Messages: 1953

Inscription: Mar 8 Sep 2009 08:03

Message Sam 15 Fév 2014 13:16

Re: Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liabi

une de plus !!
<<

LesCrozes

Avatar de l’utilisateur

Membre d'honneur

Messages: 5910

Inscription: Jeu 14 Mai 2009 16:23

Message Sam 15 Fév 2014 14:09

Re: Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liabi

Laf1986 a écrit:La faute de ZCCM-IH est de n avoir pas de nouvelles sur les ppa (payes ou non payes)

Pour moi il s agit d une faute

Quand j'ai demandé au CEO où on en était pour les ppa de KCM, il m'a répondu qu'ils en avaient payé une partie.
Ce que l'on conçoit bien, s'énonce clairement, Et les mots pour le dire arrivent aisément. BOILEAU
<<

mbury

Messages: 2310

Inscription: Sam 19 Sep 2009 09:49

Localisation: Nord de l'Alsace, dans le Parc Régional des Vosges du nord

Message Sam 15 Fév 2014 16:13

Re: Zambia Says Vedanta Unit Aims to Move $1.5 Billion Liabi

Un principe: les bons comptes faisant les bons amis, il faut faire en sorte que les sommes dues soient trs payées rapidement (PP, minority interests, dividendes etc...), et avoir un oeil sur la production réelle de Cu,autres métaux, pierres, minerai etc... et un peu sur les coûts de revient.... Toutes ces manoeuvres des majors (chiffres de production minorés, coûts exorbitants, imputation des investissements non répartis sur plusieurs années, et j'en passe...), si ZCCM-IH avait bien fait son travail ne seraient jamais survenues, du moins pas à ce niveau. Le Board en est responsable depuis des années.
Bonne journée MB

Retourner vers About Konkola KCM - Vedanta

Powered by phpBB - Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore - Traduction par: phpBB-fr.com