KANSANSHI SMELTER TO CREATE 1,500 JOBS

<<

LesCrozes

Avatar de l’utilisateur

Membre d'honneur

Messages: 5910

Inscription: Jeu 14 Mai 2009 16:23

Message Mar 14 Jan 2014 13:26

KANSANSHI SMELTER TO CREATE 1,500 JOBS

KANSANSHI SMELTER TO CREATE 1,500 JOBS
Published On January 12, 2014 » 486 Views» By Times of Zambia
By REBECCA MUSHOTA -
ESTABLISHMENT of Kansanshi Mine Smelter will create about 1,500 jobs during the construction phase, says the Environmental Impact Assessment (EIA) report on the Kansanshi Copper Smelter project.
The EIA report says if approved, the smelter, to be located within the premises of Kansanshi Mine, will be constructed at a cost of US$640 million and will have a lifespan of 20 years.
“The project will create employment opportunities that will peak at 1,500 during the construction phase and about 800 employment opportunities during the operational phase,” the report reads in part.
The report states that both skilled and semi-skilled personnel will be required during project implementation of all phases.
Unskilled labour needed during project implementation will be drawn from local communities.
The EIA report further states that there is need to construct the smelter by 2015 because Kansanshi Mine produces copper cathodes and copper concentrates that are currently transported by road to smelters on the Copperbelt for treatment, which presents logistical, infrastructural and environmental challenges.
The other reasons are that copper production has increased and is expected to rise further by 2015.
Additional copper concentrates are expected from the First Quantum Mine Limited’s Sentinel Mine once it becomes operational in 2014, and combined Kansanshi and Sentinel mines’ production is expected to be 1,200 tonnes of copper per annum.
“Therefore, Kansanshi Mine plans to undertake the project to construct and operate the Kansanshi Copper Smelter to treat copper concentrates from Kansanshi and Sentinel mines,” the report says.
The smelter is expected to benefit the local community economically and a new road will be built from Sentinel Mine to Solwezi.

http://www.times.co.zm/?p=3805
Ce que l'on conçoit bien, s'énonce clairement, Et les mots pour le dire arrivent aisément. BOILEAU
<<

jbd48

Avatar de l’utilisateur

Messages: 1225

Inscription: Mer 2 Sep 2009 08:11

Localisation: Le noOord

Message Jeu 16 Jan 2014 09:24

Re: KANSANSHI SMELTER TO CREATE 1,500 JOBS

JC-caroluss a écrit:sorry, but ZCCM-IH has no stake in the Kansanshi smelter despite the fact that FQM uses ZCCM-IH's Kansanshi Minority interest (around $600 million) to built it....


Pour etre précis : les minority interests ne sont pas de la trésorerie, mais des réserves. En aucun cas fqm ne peut "utiliser" ces réserves, dont une partie nous est destinée. La bonne preuve : bien que les investissements se fassent, ces reserves ne diminuent pas. En revanche, FQM acionnaire majoritaire au contrôle total peut orienter la trésorerie de Kansanshi, consolidée dans ses propres comptes, dans d'autres investissements plutôt que dans l'apurement des réserves.

A la reflexion, il faudrait que je regarde de plus près le circuit du cash pour voir comment c'est possible concretement. J'ai un drôle de sentiment, mais à ce stade rien de plus qu'une idée qui me titille. Si c'est le cash de kansanshi qui est utilisé, comme nous détenons une part de Kansanshi, nous detenons donc une part du smelter, non? Bref, a creuser.
Ah c'qu'elle est courue, la pêche, la pêche, ah c'qu'elle est courue, la pêche à la morue.
<<

jbd48

Avatar de l’utilisateur

Messages: 1225

Inscription: Mer 2 Sep 2009 08:11

Localisation: Le noOord

Message Jeu 16 Jan 2014 09:40

Re: KANSANSHI SMELTER TO CREATE 1,500 JOBS

Je tilte : la seule façon que l'on ne soit pas proprietaires du smelter s'il est finance grace a Kansanshi Mining Plc, c'est si FQM a organisé des systemes de refacturations douteux entre filiales qui viennent pomper le cash de Kansanshi en charges et non en investissements, oberant par la meme le resultat de Kansanshi et ce qui nous est attribué.

Je suis persuadé que le companies act doit permettre zccm d'exiger aupres de kansanshi mining plc une reddition de comptes precis. Les comptes consolides de fqm, on en a rien a faire.

Par ailleurs, j'en appelle aux gens organises (pas mon cas) : avez vous des documents qui precisent clairement le financement du smelter?
Ah c'qu'elle est courue, la pêche, la pêche, ah c'qu'elle est courue, la pêche à la morue.

Retourner vers About Kansanshi - First Quantum Minerals

Powered by phpBB - Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore - Traduction par: phpBB-fr.com